GROHE Start wastafelmengkraan 1-hendel Chroom 23551002 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE Start wastafelmengkraan 1-hendel Chroom 23551002 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

r************@o********** 18-01-2023

Start Wastafelmengkraan M

Wat een timing. Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een vervangende kraan voor mijn wastafel. Ingeschreven en geselcteerd!! Jippie, helemaal blij. Na een tijdje werd de kraan keurrig geleverd door Bol.com. De verpakking was keurig verzorgd, alles was netjes beschermd tegen beschadiging. Het installeren was een fluitje van een cent want alles zat er bij. Het enige probleem was het verwijderen van de oude kraan, maar toen dat eenmaal gebeurt was EASY. De kraan ziet er keurig uit en de bediening is prima en goed doordacht. Per ongeluk de hete kraan aanzetten is moeilijk (linksom en naar achter) dus veilig voor kinderhandjes. Prima product, voor en hele goede prijs! Zeker de moeite waard.

CayCay 18-01-2023

Mooie kraan voor een vriendelijke prijs!

Bij het uitpakken valt me op dat de kraan wat groter is dan ik initieel dacht dat het zou zijn. Voor mij een pluspunt! Er zit een tool bij, wat erg fijn is. Het verwijderen van de oude kraan is even een uitdaging, maar het plaatsen van deze nieuwe kraan is erg gemakkelijk. Het valt me wel op dat de stop helaas niet universeel is, deze is iets te groot voor onze wasbak. De kraan zelf past erg mooi en werkt goed. Gemakkelijk in gebruik, mooie degelijke kraan

Johan 17-01-2023

Oerdegelijke kraan!

Grohe is hét merk onder de kranen, en dat maakt ook deze kraan weer helemaal waar. Geleverd in een mooie doos met alle benodigdheden om de kraan snel aan te sluiten. Een goede zware kraan die nauwkeurig in te stellen is op temperatuur en ook nog eens waterbesparend is. En van dat laatste merk je helemaal niets! De bijgeleverde waterstop is ook top!

Pluspunten

• Zware kwaliteit
  • Eco

Simone8110 17-01-2023

Mooie strakke kraan

Erg fijne kraan. Was heel makkelijk te installeren met de bijgevoegde beschrijving. Verder makkelijk in onderhoud, gemakkelijk schoon te houden. Maar het belangrijkste vind ik nog het design, echt een mooie strakke kraan.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk schoon te houden
  • makkelijk te installeren

kwaK1983 15-01-2023

Makkelijke installatie voor mooie chromen badkamerkraan

Makkelijke installatie van mooie badkamerkraan!
Als man met 2 linkerhanden was ik erg benieuwd naar de QuickFix en deze stelt zoals hierboven te zien is niet teleur.
Met de in de doos meegeleverde 3 IN 1 TOOLis het installeren van de kraan binnen een mum van tijd gedaan.
De sleutel zorgt voor een simpele installatie en de kraan ziet er met zijn chromen look mooi uit; een ware eye-catcher in de badkamer.

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • mooie chromen look
  • waterbesparend

StijnAmsterdam 15-01-2023

Mooi en echt besparende kraan

Strakke kraan. Wat even wennen is; dat de stand in midden koud is en hem best ver naar links moet draaien voor warm water. Maar, dat bespaard mij nu al heel veel gas; bij vorige kraan stond ir ook in het midden, maar om even water te pakken, sloeg de ketel steeds al aan. Ook het water verbruik is stuk minder. Dat merk je bij vol laten lopen wastafel, maar niet bij je handen wassen, normaal gebruik. Knap stukje weer van Grohe. Minpuntje; Kraan staat niet echt haaks in 90° (contsct Grohe gehad, kan ik schijnbaar zelf iets aan doen, maar moet ik kraan weer voor losdraaien, nog geen zin in gehad: evrn opletten bij montage! Schijnt dopje te te zitten en kan je dit stellen). Ander nadeel; door platte bovenkant, blijft er altijd wel water opliggen, wat snel vlekken geeft. Maarrr, doekje, hand er over en weg. Zou mij niet tegenhouden deze tr nemen; vorm wint het van dit minpunt. Montage was heel simpel en snel en zeer verrassend, kreeg er een sifonafsluiter bij, die zeer mooi en handig is. Deze nog niet bij mij geplaatst, want ik heb vergelijkbare (chineze goedkope en al bijna stuk) en krijg met paar weken nieuwe wastafel en dan gaat deze zeker wel geplaatst worden! Mijn conclussie; aanrader, mooie design kraan voor redelijke prijs. En gaat geld besparen komende jaren op water en vooral gasverbruik omdat ik standaard altijd voor kort gebruik lauw water aandeed en nu standaard alleen koud en je echt moet draaien voor warm. Extra schoonmaken tegen kalk, ... tja, had Grohe wellicht kleine bolling in moeten maken, maar uiterlijk maakt hem ook wel super strak.

Pluspunten: Bespaard echt gas door standaard op koud.; Mooi design; Volle straal ondanks minder water filter; Makkelijk te monteren; Mooie sifon afsluiter er bij. Zeer verrassend.
Minpunten: Door platte bovenkant, kalk vorming; Na montage stond kraan niet echt in 90° hoek.; Bij volle prijs ... prijzig. Aanbieding afwachten?

Je kunt het aanpassen door de tekst te kopiëren en deze aangepast opnieuw via de Kieskeurig-site te plaatsen op Kieskeurig.nl.

Hadden wij je misschien beter kunnen helpen?
Door het invullen van een korte vragenlijst, weten wij hoe wij je nog beter hadden kunnen helpen met het schrijven van een review. Laat het ons weten!

Pluspunten

• Bespaard gas door standaard op koud water stand
  • Bespaard water en toch volle straal
  • Verrast door meegeleverde sifon afsluiter
  • Grohe kwaliteit: voelt en is stevig.

Minpunten

• Door platte gedeelte; snel kalk vorming
  • Kwaliteit maakt hem iets duurder dan vergelijkbaar

MH155 12-01-2023

Prima

Was toe aan een nieuwe kraan. Installatie was niet makkelijker of moeilijker dan bij andere kranen. De kraan ziet er mooi uit en is handig omdat hij een beetje hoog is, makkelijker een emmertje te vullen. Hij is ook makkelijk schoon te maken. Hij doet wat hij moet doen, prima

Pluspunten

• Beetje hoger dan een gewone wastafel kraan

Ishetwat 11-01-2023

mooi design en makkelijke installatie

De kraan oogt mooi en degelijk zoals je mag verwachten van Grohe. Het installeren was heel eenvoudig en binnen 15 minuten gebeurd. Het formaat is prima, niet te groot en niet te klein. De waterbesparende functie heeft alleen een positief effect op je portemonnee en het milieu en gaat niet ten koste van de fijne waterstraal. De kraan is heel accuraat bij het stellen van de watertemperatuur. Wij zijn uiterst tevreden en zullen er nog een aantal aanschaffen voor de overige badmeubels in huis.

Pluspunten

• fraai design
  • makkelijk te installeren

e***********@g******** 10-01-2023

Echte kwaliteit en mooi design

Sinds enige weken heb ik twee van deze Grohe kranen in mijn badkamer voor mijn dubbele wastafel. Mijn badkamer was toe aan een opknapbeurt, maar een volledige renovatie zit er nog niet in. Vandaar dat ik enige dingen hebben vervangen, zoals de oude kranen in de wastafels. Het ziet er gelijk een stuk moderner en mooier uit. De kranen zijn van zeer goede kwaliteit. Het model staat erg mooi. Het water stroomt zo uit de kraan dat het niet erg opspettert. De kraan is ook zo vormgegeven dat deze makkelijk schoon te maken is. Ik ben er erg blij mee en het heeft mijn badkamer zeker opgeknapt.

Pluspunten

• Strak design
  • Waterbesparend
  • Makkelijk schoon te maken

Evers 08-01-2023

Mooi, zuinig, en makkelijk te plaatsen

In verband met een handicap waren wij op zoek naar een hendel kraan op een kraan met 2 draaiknoppen. Omdat we meerdere aanpassingen wilden doen in huis wilden we geen extra geld kwijt zijn en het dus zelf kunnen doen. Ook waterbesparing was iets wat we wilden en zo kwamen we voor de badkamer uit bij deze kraan. Het gereedschap zat erbij. Dit was echt handig. Het installeren van de kraan was echt in een kwartiertje gedaan. We hebben alleen pluspunten op 1 ding na: er zit een druksluiting bij om de wasbak vol te kunnen laten lopen. Deze past alleen op de afvoer wanneer deze een draaisluiting heeft. Vandaar de 9..

Pluspunten

• Makkelijk installeren ook al ben je niet handig
  • Erg mooi
  • Zuinig in verbruik van water
  • Handle begint bij koud water

Minpunten

• Afsluiter wasbak past niet altijd

Leo Logister 08-01-2023

Top kraan

Kraan is snel geïnstalleerd, alles netjes erbij. Zelfs een tool om de moer makkelijk aan te draaien. Dus alles verliep vlot. Dit is toch wel echt weer Grohe kwaliteit! Bediening is soepel en heb de indruk dat waterverbruik inderdaad netjes wordt beperkt met behoud van goede straal. Ook de hoogte is prima voor de wastafel. Blij mee dus!

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Mooie kwaliteit

chandramukkhi 06-01-2023

Mooi, zuinig en makkelijk in gebruik!

Deze kraan van Grohe is zeer makkelijk te installeren met de bijgeleverde quickfix en even makkelijk in gebruik. De matglanse design oogt mooi in de badkamer en de kraan is goed schoon te maken. Met de bijgeleverde stop kun je makkelijk de wastafel vol laten lopen indien gewenst. Zoals ik al gewend ben van Grohe, is ook deze kraan zuinig in het watergebruik maar dit gaat niet ten koste van de ervaring. De temperatuur is makkelijk in te stellen met de kraan. Ik ben er erg tevreden over!

• Eenvoudig in gebruik
  • Zuinig met water

Sabine 05-01-2023

Ik ben erg blij met deze kraan. Vooral omdat hij makkelijk schoon te maken is en daarnaast een mooi design heeft. Het is echt een toevoeging voor de uitstraling van mijn badkamer ten opzichte van mijn vorige kraan. Eigenlijk precies wat ik had verwacht van een Grohe kraan. Hij reageert soepel op veranderingen in sterkte en warmte. Kortom; doet wat hij moet doen!

Bartjuh92 05-01-2023

Erg fijn product!

De kraan ziet er goed uit de kwaliteit is ook hoe je deze mag verwachten van Grohe. Het installeren was uiterst eenvoudig en binnen 15 a 20 minuten gebeurd. De kraan is makkelijk in de bediening en makkelijk schoon te maken! De waterbesparende functie merk ik niet dat deze erin zit. Er blijft nog genoeg water uit de kraan komen als deze in zijn geheel open staat. De kraan is heel precies bij het instellen van de watertemperatuur. Kortom het is een erg fijne kraan en wie weet komen er meer items van Grohe mocht er een apparaat aan vervanging toe zijn.